Pirmadienį, vasario 28 dieną, Vilkaviškio rajono savivaldybės posėdžių salėje vyko išplėstinis Ekstremalių situacijų komisijos posėdis. Susirinkime, kuriame dalyvavo Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos, Seniūnijų, ugniagesių gelbėtojų, kariškių, maisto ir veterinarinės tarnybos, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro, Užimtumo tarnybos ir kitų suinteresuotų institucijų atstovai, buvo sprendžiami ukrainiečių karo pabėgėlių priėmimo ir apgyvendinimo įgyvendinimo klausimai.
Posėdį pradėjo Vilkaviškio rajono savivaldybės meras Algirdas Neiberka. Jis paminėjo, kad Savivaldybė visokeriopai rems Ukrainos žmones ir suteiks visą reikalingą pagalbą.
Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos direktorius Vitas Gavėnas pranešė, kad visi atvykusieji iš Ukrainos bus registruojami Alytuje ir Marijampolėje įrengtuose registracijos centruose, o vėliau nukreipti į savivaldybes. Kol kas žinoma, kad atvykusiems žmonėms maitinimą planuoja teikti „Maisto bankas“, dėl apgyvendinimo gyventojų prašoma kreiptis į Ekstremalių situacijų komisijos Operacijų centro vadovę Daivą Riklienę, kuri taip pat laukia ir norinčiųjų prisidėti prie savanorystės. Kalbėdama Operacijų centro vadovė patikino, kad šiuo metu visos institucijos yra puikiai pasiruošusios, belieka tik sulaukti atvykstančių žmonių.
Dėl apgyvendinimo galima kreiptis ir į Vyriausiajį civilinės saugos specialistą Robertą Fišerį. Jis pristatė, kad Savivaldybės interneto svetainėje yra sukurta forma, kuri leidžia neišėjus iš namų užsiregistruoti asmenims, kurie galėtų priimti atvykusiuosius.
Forma, jei galite suteikti laikiną apgyvendinimo vietą neatlygintinai – https://forms.gle/1jJp5C7roFBmttGYA
Formą, jei galite išnuomoti būstą – https://forms.gle/C6D2rZ8gJrDDPC7y8
Posėdyje taip pat aptarta, kad reikės pasirūpinti vaikų užimtumu, jų mokslo galimybėmis, suaugusių žmonių įdarbinimo galimybėmis.
Posėdžio metu institucijų atstovai bendru sutarimu nutarė, kad visais darbais ir informacija būtų dalijamasi bendrai, kad informacija gyventojus pasiektų išsami bei susisteminta.