Informuojame, kad 2020 m. kovo 20 d. Sveikatos apsaugos ministro–valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimu Nr. V-475 nuspręsta leisti vaistinėms, kurios turi teisę siūlyti parduoti vaistinius preparatus nuotoliniu būdu, karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo laikotarpiu teikti farmacinę paslaugą siūlant parduoti nereceptinius vaistinius preparatus gyventojams nuotoliniu būdu supaprastinta tvarka, laikantis šių reikalavimų:
- Vaistinė turi užtikrinti:
- farmacinės paslaugos prieinamumą gyventojui ryšio priemonėmis;
- informacijos apie farmacinę paslaugą teikiantį farmacijos specialistą (nurodant jo vardą, pavardę ir profesinę kvalifikaciją) pateikimą gyventojui.
- Gyventojui prieš sudarant nuotolinę nereceptinio vaistinio preparato pirkimo–pardavimo sutartį turi būti pasiūlyta ryšio priemonėmis konsultuotis (gauti farmacinę informaciją) su farmacinę paslaugą teikiančiu farmacijos specialistu. Gyventojui atsisakius konsultuotis, jam turi būti pateiktas perskaityti Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje paskelbtas pasirinkto nereceptinio vaistinio preparato pakuotės lapelis ir klausimas, ar jis suprato pasirinkto nereceptinio vaistinio preparato pakuotės lapelyje pateiktą informaciją.
- Gyventojui patvirtinus, kad jis suprato pasirinkto nereceptinio vaistinio preparato pakuotės lapelyje pateiktą informaciją, laikoma, kad farmacinė paslauga yra suteikta. Tokiu atveju gali būti sudaroma nuotolinė vaistinio preparato pirkimo–pardavimo sutartis, išskyrus atvejus, kai farmacijos specialistas nusprendžia kitaip.
- Iškilus neaiškumams dėl nereceptinio vaistinio preparato išdavimo, farmacijos specialistas turi susisiekti su gyventoju ryšio priemonėmis. To padaryti nepavykus, sprendimą dėl nereceptinio vaistinio preparato išdavimo ar neišdavimo priima farmacijos specialistas.
- Gyventojui pristatomų nereceptinių vaistinių preparatų siuntos pakuotės viduje ar ant jos, arba ant siuntą lydinčio dokumento turi būti nurodytas telefonas ir elektroninio pašto adresas, kuriuo pacientas gali kreiptis, jei jam reikia papildomos informacijos ar kyla klausimų, susijusių su vaistinio preparato vartojimu.