Vilkaviškio rajono savivaldybė - Nebūkime abejingi korupcijai
Meniu
Nebūkime abejingi korupcijai

 

 

 

    Korupcijos prevencijos tikslas – siekti, kad valstybės ir savivaldybių įstaigų bei verslo įmonių veikla būtų nešališka ir skaidri.

 

Pasaulinė patirtis atskleidžia, kad sutelkus pastangas į korupcijos priežastis ir sąlygas korupcijai atsirasti, šalinant korupcijos atsiradimo rizikas, ilgainiui sukuriamas pagrindas skaidrios ekonomikos plėtrai, didesnei viešųjų paslaugų teikimo kokybei, šalies socialinei gerovei.

 

 Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 buvo patvirtinta Lietuvos Respublikos nacionalinė kovos su korupcija 2015–2025 metų programa. 2015 m. birželio 17 d. Vyriausybė patvirtino šios programos įgyvendinimo 2015–2019 metų tarpinstitucinį veiklos planą.

 

     Programos strateginis tikslas – sumažinti korupcijos mastą, padidinti skaidrumą, atvirumą viešajame ir privačiame sektoriuose, pasiekti, kad Lietuvos korupcijos suvokimo indeksas 2025 metais būtų ne mažesnis nei 70 balų (Lietuvos korupcijos suvokimo indeksas 2014 metais – 58 balai).

 
    Seimas nustatė šešis programos tikslus:

   

  •  siekti didesnio viešojo sektoriaus valdymo efektyvumo, sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo ir atskaitingumo visuomenei, didesnio valstybės tarnybos atsparumo korupcijai;

 

  • užtikrinti atsakomybės neišvengiamumo principo taikymą;

 

  • mažinti veiklos priežiūros ir administracinę naštą ūkio subjektams, pertvarkant ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančių institucijų sistemą;

 

  • užtikrinti sąžiningą konkurenciją, skaidrų ir racionalų prekių, darbų ar paslaugų pirkimą vykdant viešuosius pirkimus;

 

  • didinti skaidrumą, mažinti ir šalinti korupcijos pasireiškimo galimybes sveikatos priežiūros srityje;

 

  • didinti visuomenės nepakantumą korupcijai ir skatinti visuomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą.

     

Programos prioritetinės sritys: teisėkūra, teismų ir teisėsaugos institucijų veikla, ūkio subjektų veiklos priežiūra, viešieji pirkimai, sveikatos priežiūra, teritorijų planavimas ir statybos valstybinė priežiūra, viešasis administravimas ir valstybės tarnyba, antikorupcinis švietimas.

 

   2002 metais priimtas Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymas, kuris reaguojant į poreikius, nuolat tobulinamas. Šis Įstatymas nustato pagrindinius korupcijos prevencijos principus, tikslus ir uždavinius valstybės tarnyboje ir privačiame sektoriuje, korupcijos prevencijos priemones ir jų teisinius pagrindus, korupcijos prevencijos subjektus bei jų teises ir pareigas korupcijos prevencijos srityje.

 
    Įstatyme nurodomos šios korupcijos prevencijos priemonės:

 
 1) korupcijos rizikos analizė;

  

2) kovos su korupcija programos;

   

3) teisės aktuose įtvirtinto ar teisės aktų projektais numatomo teisinio reguliavimo poveikio korupcijos mastui vertinimas (teisės aktų ar jų projektų antikorupcinis vertinimas);

 

4) informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį pareigas valstybės ar savivaldybės įstaigoje ar įmonėje, arba apie asmenį, kurį į pareigas Europos Sąjungos ar tarptautinėse institucijose teikia Lietuvos Respublika, pateikimas;

 

5) informacijos pateikimas valstybės tarnautojų ir juridinių asmenų registrams;

  

6) visuomenės švietimas ir informavimas;

  

7) nustatytų korupcijos atvejų paviešinimas;

 

8) kitos įstatymų nustatytos korupcijos prevencijos priemonės.

  

Korupcijos prevencijos priemones įgyvendina ir Vilkaviškio rajono savivaldybė: Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisija, Tarybos sprendimu patvirtinta ir įgyvendinama Korupcijos prevencijos programa ir jos priemonių planas bei atliekama įgyvendinimo stebėsena, Vilkaviškio rajono savivaldybės interneto portale skelbiama informacija apie priemones, susijusias su korupcijos prevencija, gyventojai gali informuoti Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisiją apie korupcinio pobūdžio nusikalstamas veiklas, su kuriomis galimai teko susidurti Vilkaviškio rajono savivaldybėje (pvz., kyšininkavimas, piktnaudžiavimas tarnybine padėtimi, dokumentų klastojimas, sukčiavimas ir pan.). Komisiją galima raštu, paliekant pranešimą Savivaldybės fojė (priešais budintį) esančioje dėžutėje ir elektroniniu paštu – antikorupcija@vilkaviskis.lt arba Savivaldybės internetinio puslapio www.vilkaviskis.lt skyrelyje „Klausimai ir atsakymai“.

 

Rimvydas Žiemys,

 

Vilkaviškio r. sav. tarybos narys


2017-05-09

 

Renginyje pateikta gausios ir įvairios informacijos,

 

reikalingos antikorupcinei aplinkai kurti viešajame sektoriuje

 

Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnyba, siekdama viešojo sektoriaus atstovams suteikti reikalingų žinių antikorupcinei aplinkai kurti, gegužės 2 d. Kaune organizavo Antikorupcinės aplinkos vadovo pristatymo renginį – „Kodėl verta kurti korupcijai atsparią aplinką viešajame sektoriuje?“. Renginyje dalyvavo apie 90 Marijampolės, Alytaus ir Kauno apskričių savivaldybių įstaigų vadovų ir atstovų, kurie užtikrina antikorupcinės politikos įgyvendinimą įstaigoje.

 

Dalyviams sveikinimo ir įžanginius žodžius tarė LR Specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus pavaduotojas Egidijus Radzevičius ir LR Specialiųjų tyrimų tarnybos Kauno valdybos viršininkas Dainius Januška. Renginio metu buvo ne tik pristatytas Antikorupcinės aplinkos kūrimo ir įgyvendinimo viešajame sektoriuje vadovas, bet ir pateikta daug įdomios, aktualios ir svarbios informacijos.

 

Rizikingiausias viešojo sektoriaus sritis ir pagrindinius korupcijos rizikos veiksnius viešajame sektoriuje analizavo LR Specialiųjų tyrimų tarnybos Korupcijos prevencijos valdybos Antikorupcinio vertinimo skyriaus viršininkas Audrius Bereišis. 

 

Korupcijos problemų diagnostinius-sociologinius tyrimus ir jų rezultatus pateikė LR Specialiųjų tyrimų tarnybos Pirmosios valdybos Trečiojo skyriaus vyriausioji specialistė Margarita Dobrynina.

 

Klausimą, ar gali padėti užsienio šalių patirties perėmimas antikorupcinių veiklų tobulinimui, kėlė Vytauto Didžiojo universiteto Politikos mokslų ir diplomatijos fakulteto Viešojo administravimo katedros doc. dr. Remigijus Civinskas. Diskusijos metu buvo pateiktas ir norvegų finansuojamo projekto atvejis.

 

Korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas viešajame sektoriuje apžvelgė LR Specialiųjų tyrimo tarnybos Kauno valdybos Ikiteisminio skyriaus viršininkas Linas Burdulis.

 

Įdomias įžvalgas, kodėl verta rūpintis įstaigos skaidrumu, pateikė „Tranparency International“ Lietuvos skyriaus atstovas Paulius Murauskas.

 

Antikorupcinio švietimo galimybes, naudą ir problemas renginyje išsamiai nusakė LR Specialiųjų tyrimų tarnybos Kauno valdybos Korupcijos prevencijos poskyrio viršininkė Daina Paštuolienė.

 

Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo naudą analizavo LR Specialiųjų tyrimų tarnybos Korupcijos prevencijos valdybos Antikorupcinio vertinimo skyriaus vyriausiasis specialistas Valerij Keldanovič.

 

Apie asmenų patikrinimą viešajame sektoriuje kalbėjo ir tokių patikrinimų praktinę naudą bei probleminius aspektus apžvelgė LR Specialiųjų tyrimų tarnybos Pirmosios valdybos Antrojo skyriaus vyriausioji specialistė Jolanta Karalkevičienė.

 

Įdomios informacijos apie viešųjų ir privačių interesų konfliktų valdymą pateikė Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos vyresnysis patarėjas Tomas Čaplinskas.

 

Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Mokestinių prievolių departamento direktoriaus pavaduotoja Inga Gedminienė apie turto ir pajamų deklaravimą pasisakė kaip apie ypač naudingą įrankį kovoje su korupcija.

 

Klausimą, ar reikalingi pranešėjai ir kaip juos turėtume saugoti, nagrinėjo Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Administracinės ir baudžiamosios justicijos departamento Baudžiamosios justicijos skyriaus patarėjas Marius Vainauskas.

 

Vertingos informacijos pateikė ir įdomią diskusiją dėl įrankių, padedančių kurti antikorupcinę aplinką viešajame sektoriuje, surengė LR Specialiųjų tyrimų tarnybos Korupcijos prevencijos valdybos viršininkas Romualdas Gylys.

 

Renginio metu pristatytas Antikorupcinės aplinkos kūrimo ir įgyvendinimo viešajame sektoriuje vadovas – tai pirmasis Lietuvoje susistemintas dokumentas, kuriuo siekiama kurti tvirtą antikorupcinę aplinką viešajame sektoriuje. Šis dokumentas parengtas LR Specialiųjų tyrimų tarnybai bendradarbiaujant su Teisingumo bei Švietimo ir mokslo ministerijomis, Valstybine mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos ir Vyriausiąja tarnybinės etikos komisija. Tikimasi, kad Antikorupcinės aplinkos vadovas bus išties naudinga priemonė viešojo sektoriaus vadovams ir darbuotojams, savo įstaigose kuriantiems ir palaikantiems korupcijai atsparią aplinką.

 

Antikorupcinės aplinkos kūrimo ir įgyvendinimo viešajame sektoriuje vadovas – tai tikrai labai puikus susistemintas metodinis dokumentas, kuriame pateikta patogaus formato informacija, susieta su praktiniais pavyzdžiais. Norintys susipažinti su šiuo dokumentu, pasisemti žinių, gauti naudingos informacijos, tai gali padaryti prisijungę prie Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnybos interneto svetainės.

 

Daiva Juškevičienė

 

Bendrojo skyriaus vyriausioji specialistė

 


 2017-05-05

Dovana ar kyšis?

 

                      Vilkaviškio rajono savivaldybės administracija iš Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijos gavo raštą, kuriame pateiktos pagrindinės dovanų ėmimo ir teikimo taisyklės. Šios taisyklės ypač aktualios Savivaldybėje, Savivaldybės viešosiose ir biudžetinėse įstaigose ar įmonės dirbantiems asmenims.

 

Kviečiame visus susipažinti su pagrindinėmis dovanų ėmimo ir teikimo taisyklėmis ir taip pat jų laikytis.

 

Pagrindinės dovanų ėmimo ir teikimo taisyklės.

 

  

Vilkaviškio rajono savivaldybės administracija  

 


2017-03-17

 

Savivaldybėje vyko seminaras korupcijos prevencijos tema

 

Kovo 16 d. Vilkaviškio rajono savivaldybėje lankėsi Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) specialistės, kurios vedė seminarą korupcijos prevencijos tema.

 

STT Kauno valdybos korupcijos prevencijos poskyrio viršininkė Daina Paštuolienė ir vyresnioji specialistė Jolita Tamošiūnienė gausiai susirinkusius Savivaldybės vadovus, Antikorupcijos komisijos narius, Savivaldybės kontroliuojamų akcinių bendrovių, biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovus bei asmenis, atsakingus už korupcijos prevenciją ir kontrolę minėtose įstaigose, Savivaldybės administracijos skyrių vedėjus ir valstybės tarnautojus supažindino su STT veikla, dažniausiai pasitaikančiomis korupcijos apraiškomis.

 

Seminaro metu taip pat buvo analizuotos korupcijos atsiradimo savivaldoje priežastys ir kovos su ja būdai, apžvelgta teisinė bazė ir atsakomybė. Seminaro dalyviams detaliai papasakota apie korupcijos prevencijos priemones: korupcijos rizikos analizę, kovos su korupcija programas, teisės aktų ar jų projektų antikorupcinį vertinimą, informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį pareigas valstybės tarnyboje pateikimą, informacijos pateikimą Valstybės tarnautojų ir Juridinių asmenų registrams, visuomenės švietimą ir informavimą, nustatytų korupcijos atvejų paviešinimą ir kt.

 

Taip pat supažindinta su atliktais visuomenės požiūrio į korupciją sociologiniais tyrimais, socialinių antikorupcinių akcijų pavyzdžiais, atkreiptas dėmesys į antikorupcinio švietimo ir informavimo svarbą.

 

Temos aktualumą rodė pilnutėlė Savivaldybės posėdžių salė – į rengiamą seminarą panoro atvykti daugiau nei 70 asmenų.

 

„Šis seminaras – tai ne atsitiktinis įvykis korupcijos prevencijos ir kontrolės srityje. Savivaldybės administracija nuolat įgyvendina korupcijos prevencijos ir kontrolės priemones,“ – sakė seminaro iniciatorė, Savivaldybės Bendrojo skyriaus vyriausioji specialistė Daiva Juškevičienė, kuri atsakinga už korupcijos prevenciją ir kontrolę Vilkaviškio rajono savivaldybėje.

 

Pasak jos, Korupcijos prevencijos mokymai Savivaldybėje organizuoti, siekiant atnaujinti darbuotojų žinias. Tai ypač aktualu Savivaldybės įstaigų vadovams ir tokiose įstaigos paskirtiems atsakingiems už korupcijos prevenciją ir kontrolę asmenims.

 

Galima pasidžiaugti, kad atsakingos valstybės institucijos atstovės palankiai įvertino šiuo metu Vilkaviškio rajono savivaldybėje vykdomą veiklą, susijusią su korupcijos prevencija ir kontrole. Jų teigimu, reikia tik įgyvendinti tai, kas yra numatyta labai išsamiai paruoštoje Vilkaviškio rajono savivaldybės 2016–2018 metų korupcijos prevencijos programoje.

 

Po seminaro Savivaldybės administracijoje, STT atstovės susitiko su Vilkaviškio „Aušros“ gimnazijos mokiniais, kuriems taip pat pravedė pamoką korupcijos prevencijos tema.

 

 

 

 



2016-07-19

 

Kodėl verta kovoti su korupcija?

 

Kad ir kaip būtų gaila, jei ne kasdien, tai bent keletą kartų per savaitę pavartojame ar bent išgirstame žodį korupcija. O kad ji gaji tarp mūsų, įtikinamai įrodo ir pastarųjų mėnesių skandalų pavyzdžiai. Todėl svarbu, kad korupcijos mąstai mažėtų. O tam, kad taip įvyktų, kaip matyti iš nūdienos pavyzdžių, reikės dar daug pastangų, nors savivaldybių ir kitų institucijų korupcijos prevencinę veiklą skatinti imasi STT, o įstatymo leidėjas tobulina teisės aktus.

 

Kas gi yra korupcija? Paprasčiausiai ji apibūdinama, kaip piktnaudžiavimas įgaliojimais siekiant asmeninės naudos. Mokslininkai siūlo kiek detalesnę sąvoką: korupcija – bet koks asmenų, dirbančių valstybinėje tarnyboje (valstybės politiko, teisėjo, valstybės pareigūno, valstybės tarnautojo ir kito jam prilyginto asmens) arba privačiame sektoriuje, elgesys, neatitinkantis jiems suteiktų įgaliojimų, teisės aktuose ar įmonių vidaus taisyklėse nustatytų elgesio standartų, siekiant naudos sau ar kitiems asmenims, ir taip pakenkiant valstybės ar atskirų fizinių arba juridinių asmenų interesams.

 

Korupcinio pobūdžio pažeidimų pavyzdžiai: aktyvus ir pasyvus kyšininkavimas, įskaitant naudos kaip paskatos atlikti neteisėtą arba etiką pažeidžiantį veiksmą siūlymą, teikimą ir priėmimą arba prašymą. Nauda gali būti suteikiama įvairiomis formomis: dovanomis, paskolomis, mokesčiais, kyšiais, atlygiu, mokesčių sumažinimu, paslaugomis, rėmimu, dovanojamu turtu ir t. t. Tai gali būti susiję su kita neteisėta veikla (kainų nustatymu, kvietimų teikti pasiūlymus manipuliavimu, pinigų plovimu, neteisėtu praturtėjimu, šantažu ir sukčiavimu). Manoma, kad labiausiai paplitusi korupcija pasireiškia tarp viešojo ir privataus sektorių. Šiame korupciniame sandėryje viešojo sektoriaus atstovai, kurių priedermė yra viešojo intereso tenkinimas ir gynimas, už nepagrįstą naudą (kyšius) iš privataus sektoriaus atstovų, atlieka pastariesiems naudingus veiksmus ar priima jiems naudingus sprendimus, dėl ko nukenčia viešasis interesas.

 

Didelę žalą valstybei daro sisteminė korupcija, t. y., kai verslo subjektai kyšius moka aukštesnio lygio valstybės tarnautojams ar politikams, siekdami palankių sprendimų jų verslui priėmimo ar gauti valstybinių užsakymų. Valstybei žalinga ir smulkioji (buitinė) korupcija, kai gyventojai moka neteisėtą atlygį žemesnio rango valstybės tarnautojams, siekdami išvengti nuobaudos, norėdami gauti viešąsias paslaugas ar išvengti biurokratinių procedūrų ar sprendimų priėmimo vilkinimo.

 

Vienas iš atsakymų, kodėl reikia kovoti su korupcija, tas, kad žmonių įsitikinimas, jog valdžia yra korumpuota, skatina piliečių nusivylimą, nepasitikėjimą politikais ir valdžios institucijomis. Atsiranda įsitikinimas, jog kyšio davimas yra tinkamiausias ir paprasčiausias problemos sprendimo būdas.

 

Korupcija yra susijusi ne tik su sąžiningumo ir etikos, bet ir ekonominiais klausimais, ji kenkia teisėtai ekonomikai, t. y. sąžiningoms prekybos, investicijų ir konkurencijos aplinkybėms ir sąlygoms, ir todėl daro neigiamą poveikį augimui ir konkurencijai. Pasaulio banko ir Pasaulio ekonomikos forumo duomenimis, ekonomikos konkurencingumas glaudžiai susijęs su vyriausybės gebėjimu kontroliuoti korupciją. Korupcija tapo ir tarpvalstybiniu reiškiniu, todėl jos nebegalima vertinti tik kaip nacionalinėje baudžiamojoje teisėje nustatytos nusikalstamos veikos.

 

Korupciją galima palyginti su užkrečiama liga, kuriai neatsparus nė vienas – norint nuo jos apsisaugoti, būtina tikslinga „sveikatos profilaktika“. Todėl, nors jau keletą metų veikia ir, siekiant tobulinti, vis papildomas LR Korupcijos prevencijos įstatymas bei kiti teisės aktai, vien tik teisinio reglamentavimo čia neužtenka. Būtinas švietėjiškas darbas šioje srityje, ugdant nepakančią korupcijai jaunąją kartą, būtina įtraukti kuo daugiau visuomenės atstovų į korupcijos stebėjimo ir prevencijos procesus, o tai pat ugdyti visuomenės nepakantumą korupcijai. O norėdami pasiekti gerų rezultatų, tai daryti privalome pradėti kiekvienas nuo savęs.

 

Rimvydas Žiemys

Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos pirmininkas

 

 

 

 
Paskutinis atnaujinimas: 2018-01-25 13:49:46